Interior Works beschikt over een team met ervaren projectinrichters dat klaar staat voor grote zakelijke klanten met complexe interieurprojecten zoals herhuisvesting, renovatie of consolidatie. Wij beheersen de keten van look-and-feel interpretatie tot offerte. Van bestelling tot en met de oplevering van het meubilair, en ook kan men vertrouwen op onze expertise in nazorg en service.
Interior Works beschikt over een team met ervaren projectinrichters dat klaar staat voor grote zakelijke klanten met complexe interieurprojecten zoals herhuisvesting, renovatie of consolidatie. Wij beheersen de keten van look-and-feel interpretatie tot offerte. Van bestelling tot en met de oplevering van het meubilair, en ook kan men vertrouwen op onze expertise in nazorg en service.
Met jaren lange ervaring in complexe herhuisvestingsprojecten voor klanten zoals Google, Booking.com en DPG Media kennen wij de kneepjes van het vak, of anders gezegd de klappen van de zweep. Dit soort projecten vragen om een partij die ownership neemt voor het gehele proces met uitgedachte werkwijze en relevante kennis over product en proces.
De wereld van projectinrichting wordt steeds complexer. Complexiteit hangt niet per se af van de grote van bestelling of de oppervlakte van het gebouw, maar juist ook van de werkvormen en werksituaties van de medewerkers en locatie(s). Onze gestroomlijnde processen en expertise stellen ons in staat om voor elke uitdaging een doordachte oplossing te bieden.
Naast het leveren van nieuw meubilair is de vraag steeds vaker om ook het huidige meubilair duurzaam te vervangen of om (deels) gerefurbished opnieuw in te zetten. Als ketenregisseur hebben wij overzicht over elke schakel in het proces. Dit vraagt om gedegen voorbereiding, zoals grondige inventarisaties, een doordacht schuifplan, gedetailleerde transportplanningen en een naadloze integratie tussen bestaand en nieuw meubilair. Wij bieden de mogelijkheid om meer dan 100 verschillende merken te leveren en monteren binnen één levering. Of het nu gaat om volledig nieuw, gerevitaliseerd of een combinatie van beide, wij kunnen altijd de perfecte combinatie van producten samenstellen.
De complexiteit van projectinrichting zit niet altijd in de schaalgrootte of het oppervlakte van een gebouw. Of het nu gaat om grootschalige projecten of om projecten met een uitdagende bereikbaarheid of krappe tijdsplanning, onze ervaring en goed op elkaar ingespeelde teams maken het verschil. Wij begeleiden centralisatie- of decentralisatietrajecten waarbij meerdere vestigingen betrokken zijn en zorgen ervoor dat alle meubels gebruiksklaar op de juiste tijd en locatie worden opgeleverd. Dit vergt heldere processtappen, strakke coördinatie en het organisatietalent van een ervaren partij die zowel in binnen- als buitenland kan opereren.
Wij hebben de expertise voor het leveren en installeren van meubilair in bijzonder uitdagende omstandigheden. Of het nu gaat om beperkt toegankelijke ruimtes en etages, bewoonde werkomgevingen, zorginstellingen of gebouwen in aanbouw – wij hebben strikte werkwijzen ontwikkeld waarbij veiligheid voor zowel de medewerkers van de klant als ons eigen personeel voorop staat. Naast de installatie zorgen wij ook voor het langdurig operationeel houden van het meubilair, zowel esthetisch als technisch. Met doordachte onderhoudsschema’s en een uniek impregnatiemiddel houden wij gestoffeerde meubels in topconditie, wat de levensduur aanzienlijk verlengt en de totale gebruikskosten verlaagt.
In de huidige economie is er steeds meer vraag naar flexibele betalingsopties en circulaire oplossingen voor kapitaalgoederen. Waar traditionele leasevormen vaak uitpakken als dure huurconstructies, bieden wij innovatieve alternatieven zoals gegarandeerde restwaardes per product. Zo zorgen wij dat fabrikanten hun eigen producten weer terugnemen en dat de gebruiker geen rente betaalt over ‘geleend bedrag’. Onze transparante prijsafspraken gelden voor de gehele projectduur, waardoor strategisch inschrijven wordt voorkomen en opdrachtgevers niet voor verrassingen komen te staan. Deze aanpak leidt tot kostenefficiënte oplossingen waarbij zowel korte- als langetermijninvesteringen worden geoptimaliseerd.
Interior Works heeft het gehele proces van aanbesteding tot installatie en nazorg in eigen beheer. Met als voordeel dat deze processen gestroomlijnd op elkaar zijn afgestemd. Concreet betekent dit dat onze vaste projectmanagers verantwoordelijk zijn voor het projectmanagement en logistieke begeleiding op locatie. Dit vraag om een flexibele houding in de planning en uitvoering, maar ook denkwerk in het voortraject.
Wij borgen een constructieve samenwerking waarbij een zorgvuldige voorbereiding en uitvoering bij ons voorop staat. Door o.a. duidelijke communicatie en veelvoorkomende risico’s af te dekken, kritisch evalueren en KPI’s blijven monitoren. Ook kunnen wij meewerken in een LEAN schema wanneer gewenst.
Nu kan de planning perfect zijn uitgedacht en gecoördineerd, in praktijk ben je als projectinrichter afhankelijk van veel verschillende partijen. Door onze grote netwerk van leveranciers kunnen wij altijd een passende oplossing bieden voor uitdagingen die tijdens het project aandienen.